Thursday, January 14, 2010

ေၾကာင္ကိုယ္ပြား

က်မတို႕ခ်င္း ဆံုႏိုင္ဖို႕သိပ္မလြယ္ေတာ့ဘူး။ ဒီဇာတ္လမ္းဟာဒီလိုနဲ႕ဘဲ ၿပီးဆံုးသြားေတာ့မွာလား က်မကိုယ္ က်မ ေတြးမိၿပီး စိတ္ပ်က္မိတယ္။ သူ႕ကိုခ်စ္ေနေပမယ့္ ရံဖန္ရံကာ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ႏိုင္လြန္းတဲ့ သူ႕ကို က်မ နားမလည္ႏိုင္ ေအာင္ျဖစ္မိတယ္။ တကယ္ဆို သူ သိဖို႕ေကာင္းတယ္။ က်မတို႔ခ်င္း ပြင့္လင္းဖို႕ လိုအပ္ေနၿပီဆို တာ။ အခ်ိန္ေတြသာလင့္ကုန္တယ္။ ေန႔ ရက္ေတြကတဆင့္ လေတြ ႏွစ္ေတြကိုဘဲ ကူးေျပာင္းကုန္တယ္။ က်မတို႔ရဲ႕ ဇာတ္လမ္း က သမုဒၵရာထဲ ေမ်ာလြင့္ေနတဲ့ ရြက္လြင့္ေလွကေလးလို အဆံုးအစမသိ ေမ်ာလြင့္လို႔။ တခါတခါမွာ ဒီေရအသြားအျပန္အတိုင္း ဆံုခ်ည္ဆန္ခ်ည္နဲ႔။ အေျပာက်ယ္တဲ့ ေရျပင္ႀကီးထဲ ဦးတည္ခ်က္မဲ့ေပါ့။ ကေဘာက္တိကေဘာက္ခ်ာ။ ေလယဟတ္လိုဘဲ ခ်ာခ်ာကိုလည္ေနတယ္။ တခါတခါမွာ ပတ္၀န္းက်င္ ရာသီဥတု ဆိုးရြားမႈဒါဏ္ ေတြကိုလည္း အလူးအလွိမ့္ ခံေနရေသး။ ေလွငယ္ကေလးကို ပဲ့ကိုင္မယ့္သူမရွိ။ ေမာင္းနွင္ေလွာ္ ခတ္မယ့္ သူမရွိ။ ဘယ္ဆီဘယ္ေရြ႕ သြားေနသလဲဆိုတာ သူစဥ္းစား ခ်ိန္တန္ေနၿပီ။ အဲဒီေလွငယ္ ကေလးဟာ က်မတုိ႕ရဲ႕ အခ်စ္ ေလွကေလးေပါ့။ ေလွငယ္ကေလး က အခ်စ္သေကၤတပါ။

အခ်စ္ဟာ က်မတို႔ႏွစ္ဦးၾကားမွာ ရွိေနတယ္။ ေပၚေပါက္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်စ္ေလွငယ္ေလး ေပၚသို႕ စီးနင္းလိုက္ပါဖို႕ရာ နွစ္ဦးစလံုးက ၀န္ေလးေနၾကတယ္။ သူအရင္တက္ႏိုးႏိုး ၊ ငါအရင္ တက္ႏိုးႏိုး နဲ႔ အခ်စ္ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို ၀န္ခံဖို႕သတၱိေတြကို မလိုအပ္သလို ေဘးဖယ္ထားၾကျပန္တယ္။ "ခ်စ္တယ္"ဆိုတဲ့ စကားတစ္လံုးကို စေျပာဖို႕ ၀န္ေလးေနၾကတယ္။ "ခ်စ္တယ္"လို႕ေျပာဖို႔ ဆိုတာ လြယ္္္ပါတယ္။ ရင္ထဲက ပါဖို႕မပါဖို႕က ေသခ်ာဖို႕ လိုမွန္း က်မသိတာေပါ့။ ခ်စ္တာကို "ခ်စ္တယ္" လို႕ ဖြင့္ေျပာဖို႕ဟာ ရွက္စရာ မဟုတ္မွန္း ႏွစ္ဦးစလံုးက လက္ခံ ၾကေသး။ ဒါေပမယ့္ႏွစ္ဦးစလံုးရဲ႕ ရင္ထဲကအခ်စ္ေတြကို ထုတ္ေဖာ္ျပဖို႔ ရာ တြန္႕ ဆုတ္ေနၾကျပန္တယ္။
တကယ္ဆို က်မက မိန္းကေလးပါ။ တခါတခါမွာ က်မသိပ္စိတ္တိုမိတယ္။ က်မသူ႕ကို စိတ္တိုမိတာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ မိန္းကေလးသာျဖစ္ခြင့္ရတဲ့ က်မဘ၀ကို မေက်မနပ္ျဖစ္မိလို႕ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ေယာက္်ားေလး ျဖစ္ခဲ့ရင္ ေကာင္းမွာဘဲလို႔ သူနဲ႕ဆံုေတြ႔ၿပီးမွာသာ ေနာင္တအႀကီးအက်ယ္ရမိတယ္။ က်မေလ ေယာက္်ားေလးျဖစ္ခဲ့ရင္ ေကာင္းမွာဘဲလို႕ ဒီတခါဘဲအေတြးထဲ ၀င္ဖူးတယ္။ သူ႕ေနရာ မွာ က်မသာဆို ရင္ထဲကဆႏၵေတြကို ဖြင့္အန္ၿပီး ေဖာ္ထုတ္ ျပလိုက္ေရာေပါ့။ "ခ်စ္တယ္"လို႕ ေျပာတာဟာ ရႈံးတယ္၊ ျမတ္တယ္ လို႔သတ္မွတ္ခ်က္မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေယာက္်းေလးေတြမွာသာ ဒီအခြင့္အေရးကို အသံုးခ်ခြင့္တစ္ရာ ရာခိုင္နႈန္း အျပည့္အ၀ရွိတယ္ေလ။ ဒီအခြင့္အေရးကို မိန္းကေလးေတြသာ ရခဲ့မယ္ဆိုရင္ေပါ့ ဒီကမၻာႀကီးဟာ သိပ္ကိုေျပာင္းလဲသြားမွာဘဲလို႔ က်မေတြးမိတယ္။

ပထမဦးဆံုး ေျပာင္းလဲမႈအေနနဲ႕ Saving time ျဖစ္ၿပီး ခ်စ္သူျမန္ျမန္ရမယ္။ အထူးသျဖင့္ အပ်ိဳႀကီး လူႀကီးပ်ိဳ၊ လူႀကီးစာရင္းေတြ ေလ်ာ့က်သြားၿပီး မဂၤလာခန္း၀င္ပစၥည္းေတြ ေရာင္းအားပိုတက္လာမွာ။ generation ျမန္ျမန္ရ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ေကာင္းက်ိဳးအတြက ္္ အေထာက္အကူျဖစ္တဲ့ မ်ိဳးဆက္ပြား ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုျမင့္တက္လာမွာပါ။ သားသမီးဆိုတာကလည္း က်မတို႔ေတြရဲ႕ အနာဂတ္ အတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈႀကီးတစ္ခု ဒါမွမဟုတ္္ စုပံုႀကီး ေတြလည္း ဟုတ္တယ္ေလ။ သူတို႕ေလးေတြကို အခ်ိန္မွီ ေကာင္းမြန္စြာျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးႏိုင္ဖို႕ က်မတို႕မွာ အဓိကတာ၀န္ရွိ တယ္ေလ။ အိမ္ေထာင္ျပဳ ေနာက္က်ျခင္းဟာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သူတို႕ေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ ဟာ ေလထဲပန္းခ်ီေရးဆြဲသလို အရာထင္ဖို႕ရာမလြယ္ရွာေပ။ (အပ်ိဳႀကီး၊လူပ်ိဳႀကီးဘ၀မွမေတာ္တဆ ကၽြတ္တန္း ၀င္ခဲ့ရင္ ေျပာတာ ပါ)။ ဒီအက်ိိဳးဆက္ေတြဟာ မိန္းကေလးတစ္ဦးမွာ ေယာက္်ားေလးတစ္ဦးလို "I love you" လို႕စၿပီး ေျပာပိုင္ခြင့္ အျပည့္အ၀မရွိလို႕ေပါ့။

မိန္းကေလးတစ္ဦးက ေယာက္်ားေလးတစ္ဦးကို စၿပီး"ခ်စ္တယ္"လို႕ စၿပီးဖြင့္ေျပာဖို႕ဆိုတာ က်မတို႕လို ျမန္မာမိန္းကေလးေတြက သိပ္ကိုတြန္႕ဆုတ္ၾကတာ က်မအပါအ၀င္ပါ။ ျမန္မာစာေရသည္ ္္ျပဇာတ္ထဲမွာလည္း စာဆိုေက်ာ္ ဆရာဦးပုညက ေရသည္မိန္းကေလးရဲ႕ ရင္ထဲကခံစားခ်က္ကို ေရးသား ေဖာ္ျပထားေသးတယ္ေလ။ ေရသည္မိန္းကေလးရဲ႕ ညဥ္းတြားသံျပန္ၿပီးသတိရေသး "ရြက္အုပ္သီးပူရတယ္" လို႕ေပါ့။

မိန္းကေလးေတြရဲ႕ဘ၀က သိပ္ကိုသနားစရာေကာင္းမွန္း သူမသိရွာဘူးေလ။ ကိုယ္ကခ်စ္ေနမွန္းကို စေျပာဖို႕ကအခက္၊ စၿပီးဖြင့္ေျပာမိျပန္ေတာ့လည္း သူတို႕ကဘဲ မခ်စ္သလိုနဲ႕ အေၾကာင္းတိုက္ ဆိုင္တိုင္း အထင္ေသး၊ အျမင္ေသးခ်င္တတ္ၾကေသး။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြဆို အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္ တဲ့အခါတိုင္း အၿမဲတန္း ႏွိမ္ခ်င္ ျပဳခ်င္၊ ေမးေငါ့ခ်င္ၾကေသး၊ စကားနဲ႔ အႏိုင္ပိုင္းၾကေသးတယ္္ (ထိုေယာက္်ားေတြနဲ႔မေတာ္တဆ လက္ထပ္ျဖစ္ ခဲ့ရင္ေျပာ တာပါ)။ ဒါေတြဟာ အခ်စ္ကိုေရွ႕ တန္းတင္ၿပီး ပြင့္လင္းလြန္း၊ သတၱိရွိလြန္းခဲ့တဲ့ သတၱိခဲမမေလးေတြ) ရဲ႕ ေနာက္ဆက္ တြဲ ျဖစ္စဥ္ေတြပါ။

မဖြင့္ေျပာျပန္ေတာ့ လည္းဖြင့္ေျပာလာႏိုးႏိုး ေစာင့္ေမွ်ာ္ရတာအေမာ။ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္း ၾကင္သူနဲ႔
ေ၀းေ၀းျဖစ္သြားေရာ။ ေဒၚမစံြအပ်ိဳႀကီးဘ၀နဲ႔ အရိုးထုတ္သြားၾကတဲ့မမ အပ်ိဳႀကီးေတြရဲ႕ လက္တြ႕ခံစားခ်က္ကို နားလည္မေပးတတ္ၾကတာသူတို႕လို လူအမ်ိဳးအစားရွိေနေပလို႕ေပါ့။ ဒီအေၾကာင္း အရာေတြဟာ က်မအေတြး ေတြထဲ ေရာက္ေရာက္လာတတ္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္စဥ္းစားၿပီးၿပံဳးမိျပန္တယ္။ က်မကိုယ္ က်မလည္း ျပန္ ေမးမိတယ္။"နင္အပ်ိဳႀကီးဘဲလုပ္ေတာ့မွာလားလို႕"သူ႕ကိုေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္းနဲ႔ေပါ့။ "ဟင့္.အင္း...မလုပ္ႏိုင္ဘူး"က်မ
ကိုယ္က်မျပန္ေျဖမိတယ္။ အပ်ိဳႀကီးေတြရဲ႕လက္ေတြ႕ဘ၀ ဟာ မလြယ္ေရးခ်မလြယ္ပါ။ က်မအျမင္ေျပာရရင္ အပ်ိဳႀကီးေတြရဲ႕ဘ၀ဟာ "ေဆးေရာင္လွလွျခယ္သထားတဲ့ ၿခံစည္းရိုးမပါတဲ့အိမ္"နဲ႕ တူတယ္။ သူတို႕ေတြရဲ႕ ဘ၀ကလံုၿခံဳမႈမရွိျပန္ဘူး။ ကမၻာေပၚမွာရွိတဲ့က်ားသတၱ၀ါေတြဟာ ေတာရိုင္းတိရိစာၦန္ေတြထက္ မိုင္းရိုင္း
ေကာက္က်စ္ယုပ္မာၾကတာဒုနဲ႕ေဒးပါ။ က်မအားလံုးကိုမမဆိုလိုပါဘူး။ သိကၡာသမာဓိနဲ႔ျပည့္စံုၾကတဲ့ေယာက္်ား
ေတြကိုေတာ့က်မ မရည္ညြန္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေယာက္်ားေတြဟာ အခုေခာတ္မွာေတာ့ ရွားပါးသတၱ၀ါ အမ်ိဳးအစားထဲ ပါကုန္ၿပီ။ထားလိုက္ပါေတာ့။ က်မကိုယ့္အေတြးထဲေမ်ာပါရင္း လိုရင္းမေရာက္ျဖစ္ေနျပန္ၿပီ။ အပ်ိဳႀကီးကိစၥျပန္ဆက္ရအံုးမယ္။

အပ်ိဳႀကီးေတြကို လူတစ္ခ်ိဳ႕ ထက္လူအမ်ားစုက နားလည္မေပး တတ္ၾကဘူး။ "ဇီဇာေၾကာင္တယ္၊ ကုတ္ကပ္တယ္၊ နပူနဆာလုပ္တယ္၊ အဓြန္႕ရွည္တယ္။ စကားႀကီးစကားက်ယ္ေျပာတယ္ဆိုၿပီး လူရာ မသြင္းခ်င္ၾကျပန္ဘူး။ သူတို႕ရဲ႕မိသားစု၀င္ေတြကိိုေျပာတာေနာ္။ ျပင္ပလူေတြမပါေသးဘူး။ ပ်ိဳႀကီးေတြမွာဘဲ ဒီအျပဳအမူေတြ၊ စိတ္ေနသေဘာထားေတြရွိတာ မွမဟုတ္တာလို႕ ဘယ္သူမွနားလည္ မေပးတတ္ၾကဘူး။ လူတိုင္းလိုလိုဟာမိမိစိတ္္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္းမက်တည္းအခါတိုင္း၊ စိတ္အခန္႔မသင့္တဲ့ အခါတိုင္းညည္းညဴ တတ္ၾကစၿမဲပါ။ ဒါဟာ အပ်ိဳႀကီးေတြဘဲျပဳမူူတတ္ၾက တာမွ မဟုတ္တာလို႕ မေတြးေပးၾကျပန္ဘူး။ အမွန္ဆို ဒါဟာ ကမၻာေပၚက လူသားေတြရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြအရ ေပၚေပါက္လာတဲ့လကၡဏာ ရပ္ေတြပါဘဲ။ က်မေတြး တဲ့အေတြးကပါးပါးေလး ဘဲရွိ ပါေသးတယ္။ လူမႈေရးစိတ္ခံစား မႈႈနယ္ပယ္ဘဲ ရွိေသးတယ္။ တျခားစီးပြား ေရး၊က်န္းမာေရး၊ လူမႈဆက္ ဆံေရး၊ ေငြေရးေၾကးေရး မပါေသးဘူး။ ဆင္းရဲ တဲ့အပ်ိဳႀကီးေတြရဲ႕ ဘ၀က ရင္ေလးဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ စိတ္ပ်က္ဖို႕ေကာင္းသလို၊ ေၾကးရတတ္ အပ်ိဳႀကီး ေတြဘ၀ ၾကည့္ျပန္ ေတာ့လည္း ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ ေၾကာက္ရြံရင္ ေမာဖြယ္ေကာင္းေသး။ က်ားသတၱ၀ါေတြရဲ႕ က်ားငစဥ္းလဲ အႀကံပက္စက္မႈေတြၾကား ေမ်ာပါသြားရင္ဘ၀လဲဆံုး၊ ဥစၥာလည္းကုန္ေပါ့။ ပ်ိဳပ်ိဳအိုအို ေယာက္်ားေတြရဲ႕ရိသဲ့သဲ့ စကားသံေတြၾကား ေထာင္ေနတဲ့နားကို ပိတ္ဖို႕ ထက္မိမိကိုယ္ ကိုလံုၿခံဳဖို႔ ကာေတြေရး နည္းျဗဴဟာ ေတြ သံုးတတ္ဖို႕လိုျပန္ေသး။ အဓိကမိမိရဲ႕စိတ္တံခါးေပါ့။ သံမဏိလိုျပတ္သား ခိုင္မာ ဖို႕လိုေသး။


ဒီတစ္ႀကိမ္ေတာ့ က်မကိုယ္ကိုယ္ကို ျပန္သံုးသပ္ျပန္တယ္။ အင္း..ဘာလိုလိုနဲ႔ က်မလည္းအပ်ိဳႀကီးစာရင္းထဲ ၀င္ေတၿပီ။"သူ႕ကိုဘဲဆက္ၿပီး မေက်မနပ္ျဖစ္ေနအံုးမွာလား။ သူဖြင့္ေျပာလာႏိုးႏိုး ဆက္ၿပီး ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနအံုး
မွာလား။ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ကို ခ်စ္ေနတဲ့၊စိတ္၀င္စားေနတဲ့လူေတြထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေရြးခ်ယ္ ေတာ့ မွာလား" ဆိုၿပီးကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးခြန္းထုတ္မိျပန္တယ္။ က်မအေျဖမွာဘယ္လိုေနမလဲ၊ က်မဘ၀အနာဂတ္ကို ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္မွာလဲ၊ ဘယ္သူကဖန္တီးသြားမွာလဲ က်မကိုယ္က်မအေျဖထုတ္ဖို႕ႀကိဳးစားေနပါတယ္။

တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကိုငေၾကာင္နဲ႔လြဲၿပီး အလြမ္းဇာတ္ ထဲေမ်ာမပါဖို႕ နဲ႔ ႀကိဳ တင္ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႕ ေမွ်ာ္လင့္ဆံုးျဖတ္ရင္း က်မတို႕ရဲ႕ အခ်စ္ေလွကေလးကို ၀မ္းနည္းစြာျဖင့္စီးနင္းလိုက္ပါဖို႕ခရီးစဥ္ကို Cancel လုပ္လိုက္ပါၿပီ။ က်မရဲ႕အခ်ိန္ေတြနဲ႕ အနာဂတ္ကို က်မကိုသိပ္ခ်စ္ေနတဲ့၊ ခိုင္မာျပတ္သားတဲ့ စိတ္ဓာတ္ပိုင္ရွင္၊ အခ်စ္ကို၀န္ခံရဲတဲ့က်မခ်စ္တယ္လို႕စၿပီး၀န္ခံရဲတဲ့ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရွာတဲ့လူတစ္ဦးကိုဘ၀လက္တြဲ ဖို႕ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါၿပီ။

ကိုငေၾကာင္ရဲ႕အခ်စ္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္းအပ်ိဳႀကီးျဖစ္ရမွာ၊ အပ်ိဳႀကီးလုပ္ရမွာထက္ အပ်ိဳႀကီးေတြရဲ႕လက္ေတြ႕
ရင္ဆိုင္ရတဲ့ဘ၀ကို ေၾကာက္လြန္းလို႕ပါ။ က်မသိပ္ခ်စ္တဲ့ ကိုငေၾကာင္ကေလးအတြက္ သူ႕ ဆႏၵေတြျပည့္၀
ေစမယ့္သူ႕ကိုသိပ္ခ်စ္ပါတယ္လို႕ ၀န္ခံဖြင့္ေျပာရဲတဲ့သတိၱရွိသူနဲ႔ဆံုေတြ႕ႏိုင္ေစဖို႕ က်မဆုေတာင္းေပးလိုက္
ပါတယ္။က်မသူ႕ကိုသိပ္ခ်စ္လို႕ေလ။

သူ႕ရဲ႕အခ်စ္သီအိုရမ္ထဲကအတိုင္း"သူ႕ကိုသိပ္ခ်စ္တဲ့သူ၊သူ႕ကိုခ်စ္ပါတယ္လို႕စၿပီးဖြင့္ေျပာလာတဲ့သူ၊သူကလည္း
ျပန္ခ်စ္ႏိုင္မယ့္သူ"ဒီကမၻာမွာရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီမွာမိတ္ေဆြ.. က်မသိပ္ခ်စ္တဲ့ကိုငေၾကာင္ကေလး
စိတ္ခ်မ္းသာေစဖို႕အတြက္ဒီလိုအရည္အခ်င္းရွိတဲ့မိန္းကေလးမ်ိဳးတုိက္ဆိုင္စြာဆံုမိခဲ့ရင္ေပါ့က်မကိုဆက္သြယ္ဖို႕
မေမ့နဲ႔ေနာ္။က်မရဲ႕Email လိပ္စာေလးတစ္ခုျဖစ္ေသား (alin.chocho@gmail.com)ကို တဆက္တည္းေဖာ္ျပ ေပးမယ္ေနာ္။

က်မသူ႕ကိုသိပ္ခ်စ္မိေပမယ့္ စၿပီးဖြင့္မေျပာတာထက္စာရင္ သူ႕အတြက္ေအာင္သြယ္ေကာင္း တစ္ဦးျဖစ္ႏိုင္ပါ ေသးတယ္။ က်မသိပ္ခ်စ္တဲ့ကိုငေၾကာင္ေလးဟာ အခုအခ်ိန္ထိေတာ့ က်မနဲ႕ သိ္ပ္ခ်စ္ၾကတဲ့အတြင္းသိ၊ ဓာတ္သိသူငယ္ခ်င္းေတြပါ။ သူ႕ကိုက်မ ဒီေန႔ကစၿပီးေတာ့ "ခ်စ္စရာေၾကာင္ကေလး"လို႕ က်မရဲ႕ရင္ထဲ၊ အသည္းထဲမွာ အၿမဲအမွတ္ရေစဖို႕ အၿမဲေခၚေခၚေနမိပါတယ္။ သူဟာတကယ့္ကိုေၾကာင္လြန္းတဲ့
ေၾကာင္ကိုယ္ပြားေလး တစ္ေကာင္ပါ။

ႏွင္းပန္းညိဳ


No comments:

Post a Comment